فقط باید متفاوت فکر کنید

موفقیت شرکت اپل به این سیستم عقیدتی باز می‌گردد: «اگر می‌خواهید موفق شوید، نیازی نیست سخت‌تر یا هوشمندانه‌تر فکر کنید؛ فقط باید متفاوت فکر کنید.»*

اما پرسش اینجاست: چطور می‌توان متفاوت فکر کرد؟

شاید یکی از مولفه‌های متفاوت اندیشیدن، تفاوت در نوع نگاه‌مان باشد که منجر به جهان‌بینی منحصر‌به‌فردمان می‌شود.

این تفاوت در نگاه و تفکر (اینجا منحصرن در بحث تبلیغات) از آنجایی ناشی می‌شود که:

از جریان‌های فکری رایج پیروی نکنیم

در داستان‌گویی برای برند‌ کلیشه‌ها را کنار بزنیم

برای مخاطب ارزش‌های ماندگار ایجاد کنیم

با طرح این سوال که: «چطور می‌توانم به شما کمک‌ کنم؟» همدلی و پیوند با مخاطب را تقویت کنیم

از مدل‌های ذهنی خود فاصله بگیریم و‌ هنجارها را بشکنیم

با اعلام و اثبات این دیدگاه که «چه کسی هستیم» هویتی متمایز را نشان خواهیم داد.

و در نهایت این اعلام در شکل‌گیری و ایجاد هویت، به تقویت برند شخصی می‌انجامد.

*از کتاب «تله‌های تبلیغاتی»، برندن کین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *