موفقیت شرکت اپل به این سیستم عقیدتی باز میگردد: «اگر میخواهید موفق شوید، نیازی نیست سختتر یا هوشمندانهتر فکر کنید؛ فقط باید متفاوت فکر کنید.»*
اما پرسش اینجاست: چطور میتوان متفاوت فکر کرد؟
شاید یکی از مولفههای متفاوت اندیشیدن، تفاوت در نوع نگاهمان باشد که منجر به جهانبینی منحصربهفردمان میشود.
این تفاوت در نگاه و تفکر (اینجا منحصرن در بحث تبلیغات) از آنجایی ناشی میشود که:
• از جریانهای فکری رایج پیروی نکنیم
• در داستانگویی برای برند کلیشهها را کنار بزنیم
• برای مخاطب ارزشهای ماندگار ایجاد کنیم
• با طرح این سوال که: «چطور میتوانم به شما کمک کنم؟» همدلی و پیوند با مخاطب را تقویت کنیم
• از مدلهای ذهنی خود فاصله بگیریم و هنجارها را بشکنیم
با اعلام و اثبات این دیدگاه که «چه کسی هستیم» هویتی متمایز را نشان خواهیم داد.
و در نهایت این اعلام در شکلگیری و ایجاد هویت، به تقویت برند شخصی میانجامد.
*از کتاب «تلههای تبلیغاتی»، برندن کین