اگر به تبلیغات تنها از دیدگاه هنر بنگریم بسیاری از فاکتورهای علمی اثربخش را از دست میدهیم. دانشِ
ارتباطات
روانشناسی
بازاریابی و فروش
اصول نویسندگی
درستنویسی و نگارش
هرکدام به تنهایی مهم و در مجموع یک وجه اصلی تبلیغات و کپیرایتینگ را دربرمیگیرند. در کنار علوم نام برده هنر و خلاقیت وجه دیگر تبلیغات هستند.
هنر به کارگیری درست، موجز و قاعدهمند کلمات برای جلبنظر و متقاعدسازی مخاطب، تا در نهایت دست به اقدام بزند.
هنر در تبلیغات زمانی که با فکر و ایدهیی بزرگ همراه باشد تمایز را خلق میکند. این تمایز همان ارزش افزودهیی است که یک تبلیغ خوب میتواند به ارمغان بیاورد.