چگونه به ذهن افراد نفوذ پیدا کنیم؟
چطور با آنها یکی شویم؟
چگونه آنها را متقاعد کنیم تا محصول یا خدمتی را از ما بخرند؟
پاسخ به پرسشهای بالا میتواند ویژگیهای یک نامهی فروش باشد؛ که در ادامه به آن میپردازم.
• اولین ویژگی در پاسخ به پرسش اول: یک نامهی فروش از طریق تمرکز بر مزایا و نگهداشتن مرکز توجه مخاطب بر هدفی مشخص، مخاطب یا مشتری را به سمت تمایل به محصول سوق میدهد. از این ویژگی میتوان به رابطهی موثر با مشتری نیز نام برد.
• دومین ویژگی در پاسخ به پرسش دوم: یک نامهی فروش باید مخاطب را در تجسم تحقق رویایی که به واسطهی خرید محصول مورد نظر تجربه میکند، درگیر کند. از این ویژگی میتوان به تحکیم احساس با مخاطب نام برد.
• و در آخر سومین ویژگی در پاسخ به پرسش سوم: نامهی فروش باید به اقدام دعوت کند. نامهی فروش از مخاطب یا مشتری میخواهد فرم سفارش را تکمیل کند، تماس تلفنی برقرار کند، خرید کند و هر عملی که منتهی به اقدامی در راستای خواسته و هدف ما باشد. همان دعوت به اقدام یا Call to Action.